lørdag 12. april 2008

Sokker og Lommetøfler

Da var jeg endelig ferdig med sokkene til min kjære mann. Han fikk den første til Valentine 14 februar og jeg lovet på tro og ære at sokk nr. 2 skulle komme ganske snart, så det tok sin tid:) Men nå er de heldigvis klar. Jeg har strikket i mønster, eller dvs to rett og to vrang en omgang, og så forskjøvet mønsteret på 2. runde og forskjøvet det tilbake på 3. runde osv. De er strikket i et garn som heter pt5 sport. Dette garnet kan absolutt anbefales. Det er veldig slitesterkt.
Han ble veldig fornøyd og her er resultatet.




I tillegg har jeg strikket lommetøfler som er så populære for tiden. Jeg lurte fælt på hva det var første gang jeg fikk de i gave. Men det er kjekke venninnegaver å gi.
De er strikket i 2 tråds alpacka ull.




1 kommentar:

banglamarie sa...

Lommetøflene er bare så tøffe. Så snåle før man tar de på og da er de bare så kule :)

og så fikk han endelig sokk nummer to *knis* Lyst til å strikke noen sokk nr to for meg også HiHi.... har noen enslige strikkelabber som ligger og venter på en make...

Ha en fin dag :)