torsdag 5. mai 2011

Det er vår i luften

Dagene blir lysere, været blir finere - det er vår :) En sånn deilig følelse!

Legger ved dikt av Bjørnstjerne Bjørnson som jeg synes er nydelig og passer så godt til våren :)
Jeg giver mit Digt til Vaaren,
skjøndt endnu den ej er baaren,
jeg giver mit Digt til Vaaren
som Længsler til Længsler lagt.
Saa slutter de to en Pagt —-:
at lokke paa Sol med Liste,
saa Vinteren Nød maa friste,
at slippe et Kor af Bække,
saa Sangen ham maa forskrække,
at jage ham ud af Luften
med idelig Blomsterduften, —-
jeg giver mit Digt til Vaaren!

En av de nydelige soldagene vi hadde her i Bergen var jeg i Aboretet. Her er en liten fotosession:

HA EN FIN VÅRDAG VIDERE :)

1 kommentar:

Ellen* sa...

Ja, jammen er det deilig med vår! Og MASSE lys! Fine bilder - og hunden din er bare såååå søt!:o)