lørdag 16. januar 2010

Nye prosjekter

Deilig vintervær fremdeles i Bergen. Er jo helt utrolig.
Dagene går for det meste i strikking og bok for tiden. Må jo finne på noe når jeg bare er inne. Har nettopp lest ferdig Salvadorena av Cecilie Samartin. Alle hennes bøker kan absolutt anbefales. Har også nettopp lest Tilbake til Riverton av Kate Morton så kanskje jeg nå skal lese hennes andre bok; Den glemte hagen.

Jeg fikk bestilling av min mor på to kort. Siden det var 70 års kort tenkte jeg det passet bra med Vintage. De er helt enkle, men ble fornøyd allikevel.

Strikkeprosjektene mine har i det siste vært denne ullbuksen til min nevø. Ser jeg har tatt bilde av den på vrangen, men.. men.. Den er litt stor, men fin å vokse i. Mangler bare strikk i livet.
Jeg har også strikket en hals til han. Kan være kjekt å ha nå når det er så kaldt ute.

Og til sist kommer et dikt som jeg er utrolig glad i. Så viktig og godt det er å ha gode venner. Ha en flott helg.

En Venn!

Noen å strekke handa til når problemene blir tunge.
Noen å hvile hodet mot når en er trøtt.
Noen å gråte hos når en er maktesløs.
Noen å smile hos når en er glad.
Noen å spøke med når alvoret ligger på lur.
Noen å le hos når gleden flyter over. Noen å stryke over håret fordi en bryr seg om vedkommende.
Noen å holde i handa fordi en trenger det.
Noen å være god mot fordi man er glad i hverandre.
En venn, en virkelig venn, det er det mest dyrebare på jord.

4 kommentarer:

Jannhild sa...

Hei på deg, Anne-Britt!

Skikkelig nyyydelige kort du har laget for mammaen din!! Vakre var de!!

Håper du har det bra, og er kommet deg til hektene igjen!!!

Stor klem fra Jannhild

Lene S sa...

For et fint bloginnlegg, nydelige kort, flotte strikkesaker og vakkert dikt. Mye godt å se på :)

Takk for koselig kommentar! Hjertene er fra Åhlens, er de ikke fine! :)) Ikke dyre heller, og fåes også i svarte.

Unknown sa...

Så flotte kort du lager. Og den buksa så herlig ut.
Takk for koselig kommentar om min "Hals på et blunk". Jeg har strikket i Abuelita Mystisk Blanding som jeg har kjøpt hos Pickles. Deilig garn.

rosy3108 sa...

so beautiful layouts!