lørdag 31. mars 2012

GOD PÅSKE

Da er vi kommet til Palmehelgen og påsken står for tur. Jeg gleder meg til litt hytte- og familiekos. Tenker det er flere enn meg som gleder seg til noen dager påskefri - bare kos og bare gjøre det vi har lyst til :)

Disse to luringene kjøpte jeg på en julemesse for mange år siden og de står alltid fremme, ikke noe jeg bare tar frem til påske, men det er jo litt påske over de. Det er jo haner :)

Jeg har strikket et par sokker til meg selv. De er stikket i Du store Alpakka sitt Sterk garn. Utrolig god garn å strikke med. På bråtet har jeg først strikket 2 rett og 2 vrang i 4 cm. Deretter har jeg strikket 2 runder med rett, 2 runder med 2 rett og 2 vrang. Synes det ble fint mønster.
Hælen har jeg strikket helt annerledes enn jeg pleier. Jeg strikker jo så løst, så derfor fant jeg en oppskrift på hæl uten å plukke opp masker etterpå. Synes selvfølgelig de andre hælene er finere, men denne ble helt grei den også. Her kan dere finne oppskriften om noen ønsker å strikke hæl litt annerledes. Og her er bilde av sokkene.


Jeg vender nesen mot hytten vår på Oppheim på torsdag og krysser fingrene for sol og fint vær, men Vestlandet er Vestlandet, så det spørs vel om det holder... ;)

Med dette bildet vil jeg få ØNSKE ALLE EN SUPER PÅSKE - kos dere masse - det skal jeg!!!!

2 kommentarer:

Ann Hedvig sa...

Riktig god påske til deg også Anne-Britt :o)

Syntes bråtet på sokkene ble kjempefint jeg, kunne ønske jeg klarte å strikke sokker ;o)

klem

banglamarie sa...

Så fine sokker du har strikket :)