onsdag 13. februar 2013

Himmelske gode havrekjeks!

Tenk at det allerede er onsdag igjen - lillelørdag. Dagene går så altfor fort. 

I dag har det vært en tung dag med bankende hodepine fra jeg sto opp til nå i kveld, men endelig gikk den vekk og jeg tenkte jeg måtte gjøre noe gøy, så da ble det å bake. Bake på en onsdag? Ja hvorfor ikke. Det har jeg gjort i dag og det resulterte i supergode havrekjeks som anbefales på det varmeste. De er kjappe å lage og smaker helt himmelsk :)

De kan spises alene eller med brunost... eller syltetøy... eller det du måtte ønske å ha på de.

Og så er det jo sunt med havregryn... :)

Oppskriften fant jeg her 

Havrekjeks
3 dl havregryn
3/4 dl sukker
150 g mykt smør
1,5 dl hvetemel

 Ha ingrediensene i en kjøkkenmaskin eller bland de for hånd.


Legg spiseskje store kaker på bakepapir, trykk dem flate med skjeen.
Stek 10-15 minutter på 175*
Kakene skal bli litt brune i kantene.
Avkjøl på rist, oppbevar i tett boks.

Og nyt.....
Om du bruker store havregryn blir kakene veldig sprø og går lett i stykker. 
Jeg brukte små havregryn og fikk da "tettere" kjeks.
Smaken er uansett fantastisk!!

HA EN FIN ONSDAGSKVELD VIDERE!
DET SKAL JEG MED DEILIGE HAVREKJEKS :)

5 kommentarer:

Ellen* sa...

Havrekjeks er jo kjempegodt, ja! Særlig med brunost:o) Mange år siden jeg har bakt det, gitt. Må prøve det igjen snart!
Håper torsdagen din er bedre enn igår da! Og kanskje litt romantisk, til og med..?
:o)

banglamarie sa...

MMMMm så godt. Tror jeg må bake litt :)

SNILLPIKE♥ sa...

Tusen takk for koselig besøk på bloggen min. Eg har brukt tomme syltetøyglass, olivenglass, fetaostglass o.s.v.

Fin helg til deg.

Beste helsing Ann Helen

Ingrid Serine sa...

Nam! Havekjeks er altid stas i jula :) Men deigen er litt vanskelig... Hjemme hos meg bruker vi små havregryn og stikker ut med glass. Dim metode virket mer effektivt :) God helg!

banglamarie sa...

Okhaldhunga-kalender kommer plutselig din vei når vi treffes :)